Ελλάδα: Ηλεκτροκίνητα ποδήλατα στην κορυφή της ζήτησης

ισωσ σε ενδιαφερουν

Οι Ελληνες αδημονούν να «φουλάρουν» τα οχήματά τους στην πρίζα, ωστόσο βασικό εμπόδιο ορθώνεται το υψηλό κόστος κτήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το σχετικό πρόγραμμα επιδότησης οχημάτων και δικύκλων «Κινούμαι ηλεκτρικά», που τέθηκε σε ισχύ το περασμένο καλοκαίρι, επιχειρεί να δώσει ώθηση στην εν λόγω αγορά, ωστόσο το αρχικό κόστος ενός τέτοιου οχήματος παραμένει αρκετά υψηλό. «Από την πρώτη φορά που διάβασα προ ετών για την τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων, ήθελα να προμηθευθώ ένα», λέει ο 51χρονος Κώστας, ο οποίος είναι ιδιωτικός υπάλληλος αλλά μιλάει στην «Κ» με την ιδιότητα του «λάτρη των αυτοκινήτων». «Η ιδέα και μόνο ότι κινείς ένα όχημα το οποίο το έχεις φορτίσει όπως το κινητό σου είναι συναρπαστική», εξηγεί με ενθουσιασμό. «Ωστόσο ένας οδηγός μέσου εισοδήματος δεν μπορεί να πει ότι προχωράει στην αγορά ενός ηλεκτρικού οικογενειακού αυτοκινήτου, για παράδειγμα, ακόμα και με την επιδότηση, η οποία δεν είναι αμελητέα. Προκειμένου όμως να μη χάσω την ευκαιρία της επιδότησης και για να μπορέσω να ικανοποιήσω, εν μέρει, το όνειρό μου, έχω αιτηθεί για επιδότηση ηλεκτρικού ποδηλάτου, το οποίο ελπίζω να με εισαγάγει σταδιακά στον μαγευτικό, για εμένα τουλάχιστον, κόσμο της ηλεκτροκίνησης».

Από την άλλη, υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που δεν είναι λάτρεις των αυτοκινήτων, αλλά της τεχνολογίας. Ορισμένοι μάλιστα από αυτούς έχουν και την ανάλογη κατάρτιση και προχώρησαν στο τολμηρό εγχείρημα της κατασκευής από το μηδέν ενός ηλεκτρικού οχήματος. Ετσι, δύο φίλοι έγιναν συνεργάτες και προχώρησαν στη σχεδίαση, στη μελέτη και στην κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου τρίκυκλου οχήματος διανομής. Στόχος τους είναι η «βιώσιμη παραγωγή ελληνικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και η δημιουργία θέσεων εργασίας στον τόπο μας», εξηγεί στην «Κ» ένας εκ των δύο δημιουργών του εγχειρήματος με το όνομα «Anemos», ο Φώτης Νάκος, μηχανολόγος και μηχανικός πολιτικών έργων υποδομής ΑΤΕΙ Πατρών. Ο ίδιος και ο Θανάσης Μακρής, ηλεκτρολόγος μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών, αφού σχεδίασαν το πρώτο όχημα, προχώρησαν εκτός από την παραγωγή του ηλεκτροκίνητου τρικύκλου και στην κατασκευή ρομποτικών μηχανημάτων που απαιτούνται για την παραγωγή του οχήματος.

Κινητήρας made in Greece

«Υστερα από δοκιμές ηλεκτροκινητήρων του εμπορίου και με βάση το επιχειρηματικό μας σχέδιο, διαπιστώσαμε ότι σκόπιμο θα ήταν να δημιουργήσουμε εργαστήριο ηλεκτροκινητήρων, όπου η κατασκευή του δικού μας κινητήρα θα πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές υψηλού βαθμού απόδοσης και με χαμηλές θερμικές απώλειες. Παράλληλα, η δυνατότητα κατασκευής ηλεκτροκινητήρων από εμάς μάς δίνει την ευχέρεια να εφαρμόσουμε σχεδιαστικές και πρακτικές βελτιώσεις (π.χ. εύκολη αλλαγή ελαστικού που σε κινητήρες μοτοσικλετών εισαγωγής δεν είναι εύκολη και λειτουργική)», εξηγεί ο κ. Νάκος. Σήμερα, το όχημα βρίσκεται στη φάση δοκιμών του δεύτερου πρωτοτύπου, ενώ έχει ήδη διανύσει 600 χιλιόμετρα. Κάθε χιλιόμετρο οδηγεί σε νέες τροποποιήσεις, ενώ το τρίκυκλο διαθέτει όλα τα σύγχρονα εξαρτήματα. Από λειτουργικής άποψης η κατάστασή του κρίνεται άρτια, ενώ σε σχεδιαστικό επίπεδο διαθέτει τις απαραίτητες προδιαγραφές του τελευταίου ευρωπαϊκού κανονισμού, ώστε να δρομολογηθεί στη συνέχεια η μαζική παραγωγή του. Το τελικό προϊόν, που θα είναι έτοιμο σε περίπου δύο μήνες, «εκτός από ανταγωνιστικό σε επίπεδο τιμής, θα είναι ικανό να αντεπεξέλθει τεχνολογικά – μηχανικά αλλά και αισθητικά στο παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον», υποστηρίζουν οι δύο δημιουργοί του.

Ακόμη μία ελληνική προσπάθεια έχει ήδη ολοκληρωθεί και αφορά ηλεκτρικό σκούτερ. Το δίκυκλο βρίσκεται σε στάδιο πρωτοτύπου και στόχος είναι η διάθεσή του στην αγορά εντός του 2021. Το επιχειρηματικό σχέδιο της Give περιλαμβάνει την πώληση αρχικά 200-300 οχημάτων και στη συνέχεια ο στόχος ανεβαίνει στα 1.000. Το project «i.lektra», το ηλεκτρικό σκούτερ ελληνικής παραγωγής, είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας των συνιδρυτών της ελληνικής εταιρείας σχεδιασμού και μηχανικής Give, των Ηλία Νασιόπουλου, Λευτέρη Κόζα, Αστέρη Αποστολίδη και Σεβαστιανού Μαΐλη. Οραμα αυτής της προσπάθειας ήταν η αποτροπή του brain drain και έτσι οι τέσσερις μηχανικοί έχουν στόχο τη δημιουργία μιας «μηχανολογικής φωλιάς» στην οποία θα μπορεί να αναπτυχθεί η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ελληνική αγορά έχει να επιδείξει και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Eco-Sun, που είναι ένα μικροσκοπικό όχημα χωρητικότητας δύο ατόμων (ο οδηγός και ένας επιβάτης). Το όχημα σχεδιάστηκε στην Ελλάδα, ωστόσο η κατασκευή του πραγματοποιείται στην Κίνα. Εχει μήκος μόλις 2,245 μέτρα, «καίει» 1 ευρώ κάθε 100 χιλιόμετρα (το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 45 χλμ./ώρα.

 

 

DOC 20201202 21

 

 

imagew

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Μόνο δύο λευκοί βόρειοι ρινόκεροι έχουν απομείνει παγκοσμίως και είναι θηλυκοί και οι δύο

Η εξωσωματική γονιμοποίηση στη μάχη διάσωσης του λευκού βόρειου ρινόκερου. Τι κάνουν οι επιστήμονες για να αναπαραχθεί το είδος. Πριν από έναν αιώνα υπήρχαν λιγότεροι...

Άνδρας έσωσε σπάνια κουκουβάγια που βρήκε παγωμένη σε αυτοκινητόδρομο

Ένας κάτοικος του Ακτάου, βρήκε στη μέση ενός αυτοκινητόδρομου έναν σπάνιο Ευρασιατικό Μπούφο, που είχε παγώσει από το κρύο και του έσωσε τη ζωή. Ο...

Διάκριση σε έρευνα του Παν.Κύπρου για τα δίκτυα υδατοπρομήθειας του μέλλοντος

Η προμήθεια νερού στα αστικά κέντρα αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που θα απασχολήσουν τις κοινωνίες του μέλλοντος και το Πανεπιστήμιο...

gree web banner 300x250 1

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

GumActivital e1589827214613