Η Tengah θα είναι ο πέμπτος οικισμός που κατασκευάζει η κυβέρνηση της χώρας από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά θα είναι η πρώτη με κεντρικό κλιματισμό, αυτόματη διακομιδή απορριμμάτων και κέντρο χωρίς αυτοκίνητα.
Η πόλη, που θα διαθέτει άφθονο πράσινο και δημόσιους κήπους, θα καταλάβει περιοχή 7 τετραγωνικών χιλιομέτρων που κάποτε φιλοξενούσε εργοστάσια παραγωγής τούβλων, στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για στρατιωτική εκπαίδευση και τώρα έχει μετατραπεί σε δάσος.
Στο κέντρο της θα διατηρηθεί ένας οικολογικός «διάδρομος», μήκους 100 μέτρων, που θα παρέχει ασφαλή διέλευση σε άγρια ζώα και θα συνδέει περιοχή απορροής υδάτων από τη μια μεριά και ένα καταφύγιο άγριας ζωής από την άλλη.
Οι δρόμοι και οι χώροι στάθμευσης θα είναι υπόγειοι. «Στοχεύουμε στην ιδανική ιδέα για την απομόνωση της κυκλοφορίας, με τα πάντα υπογείως και την επιφάνεια του εδάφους απόλυτα απελευθερωμένη για τους πεζούς», δήλωσε ο Τσονγκ Φουκ Λουνγκ, διευθυντής έρευνας και σχεδιασμού στη HDB, την υπηρεσία που επιβλέπει το πρότζεκτ. «Θέλουμε μια πόλη που επιτρέπει το περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου με πολύ φιλικό τρόπο», συμπλήρωσε.
Στην πόλη θα εγκατασταθούν σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ οι δρόμοι σχεδιάστηκαν με το βλέμμα στο μέλλον και τις νέες τεχνολογίες που αυτό θα φέρει. «Όταν σχεδιάσαμε το οδικό δίκτυο, οραματιστήκαμε ένα μέλλον στο οποίο τα αυτόνομα οχήματα και τα οχήματα δίχως οδηγό θα γίνουν πραγματικότητα», σημείωσε ο Λουνγκ.
Αν και έχει πληθυσμό μικρότερο των 6 εκατομμυρίων, οι κατά κεφαλήν εκπομπές διοξειδίου άνθρακα της Σιγκαπούρης είναι μεγαλύτερες από εκείνες της Βρετανίας, της Κίνας και της Μαλαισίας. Κάτι που σε ένα βαθμό οφείλεται και στα κλιματιστικά.
Οι σχεδιαστές της «έξυπνης» πόλης επέλεξαν έναν διαφορετικό τρόπο κλιματισμού. Νερό, που θα ψύχεται με τη χρήση ηλιακής ενέργειας, θα περνά μέσω σωλήνων από τα σπίτια, κάτι που σημαίνει ότι οι κάτοικοι δεν θα χρειάζονται εξωτερικές μονάδες κλιματισμού. Πάντως, θα μπορούν να ελέγξουν τη θερμοκρασία του διαμερίσματός τους.
Σύμφωνα με την SG Group, τον πάροχο ενέργειας της πόλης, αυτό το σύστημα θα οδηγήσει σε μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ισοδυναμεί με την απόσυρση 4.500 αυτοκινήτων από τους δρόμους κάθε χρόνο.
Επίσης, στους δημόσιους χώρους θα υπάρχουν «έξυπνα» φώτα που θα σβήνουν όταν δεν βρίσκεται κόσμος εκεί, ενώ τα σκουπίδια θα αποθηκεύονται κεντρικά και μόνιτορ θα ανιχνεύουν πότε πρέπει να γίνει διακομιδή.
«Αντί να χρησιμοποιούμε απορριμματοφόρο για κάθε συγκρότημα, θα ρουφάμε τα σκουπίδια- μέσω συστήματος πεπιεσμένου αέρα- σε έναν θάλαμο που θα εξυπηρετεί αρκετά συγκροτήματα. Κατά διαστήματα απλά ένα απορριμματοφόρο θα αδειάζει τον θάλαμο», εξήγησε ο Λουνγκ.
Επίσης όλοι οι κάτοικοι θα έχουν πρόσβαση σε εφαρμογή που θα τους επιτρέπει να παρακολουθούν την κατανάλωση ενέργειας και νερού, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν οι ίδιοι που θα κάνουν περικοπές. Παράλληλα, ψηφιακές «πινακίδες» σε κάθε συγκρότημα θα ενημερώνουν τους κατοίκους για το συλλογικό αποτύπωμα στο περιβάλλον, κάτι που- σύμφωνα με την SP Group- μπορεί να οδηγήσει και σε ανταγωνισμό ανάμεσα σε συγκροτήματα.
Τα πρώτα διαμερίσματα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2023 και η τιμή για ένα με δύο υπνοδωμάτια ξεκινά από τα 82.000 δολάρια.
Με πληροφορίες από CNN / Lifo.gr