Η κυκλική οικονομία θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων

Η κυκλική οικονομία αποτελεί άλλον έναν ασφαλή προορισμό στο δρόμο προς την ανάκαμψη καθώς η πανδημία και η ευρωπαϊκή πολιτική για την Ενέργεια και το Κλίμα έχουν οδηγήσει σε στροφή 360 μοιρών μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις.

Πρόσφατη έρευνα των επαγγελματιών της αλυσίδας εφοδιασμού διαπίστωσε ότι το 51% αναμένει ότι η εστίαση στις στρατηγικές της κυκλικής οικονομίας θα αυξηθεί τα επόμενα δύο χρόνια. Μάλιστα, στελέχη από μεγάλες εταιρείες (με έσοδα άνω των 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή περισσότερο) είχαν μεγαλύτερη αισιοδοξία για αυτήν την εξέλιξη από ό, τι οι οργανισμοί μεσαίου μεγέθους, κάτι το οποίο μπορεί να αναδεικνύει και την ομάδα εκείνη των επιχειρήσεων η οποία είναι διατεθειμένη να αναλάβει μεγαλύτερα ρίσκα.

Η μετάβαση από τη γραμμική στην κυκλική οικονομία σημαίνει αλλαγές σε όλο το σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης και της αξιοποίησης των προϊόντων όταν αυτά φθάσουν στο «τέλος της ζωής» τους. Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό σημαίνει ένα σχηματισμό στην κλίμακα της θρυλικής γραμμής συναρμολόγησης του Henry Ford, ή του διάσημου συστήματος παραγωγής «Just In Time» της Toyota.

Ανέκαθεν, η αυτοκινητοβιομηχανία ηγείται τόσο των διαδικασιών όσο και της τεχνολογικής καινοτομίας. Καθώς η βιομηχανία υιοθετεί τις τεχνολογίες του αύριο, είναι έτοιμη να δημιουργήσει και πάλι ένα πρότυπο για την παγκόσμια οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, η πρωτοβουλία Circular Cars (CCI) ενσωματώνει αυτή τη φιλοδοξία καθώς αντιπροσωπεύει έναν συνασπισμό περισσότερων από 60 αυτοκινητοβιομηχανιών, προμηθευτών, ερευνητικών ιδρυμάτων, ΜΚΟ και διεθνών οργανισμών που έχουν δεσμευτεί να πραγματοποιήσουν αυτό το βραχυπρόθεσμο στόχο. Μια νέα σειρά «οδικών χαρτών» κυκλικότητας, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Επιχειρήσεων για την Αειφόρο Ανάπτυξη (WBCSD), τη McKinsey & Co. και τη στρατηγική Accenture, εξηγούν τις ιδιαιτερότητες αυτής της μετάβασης.

H CCI οι 60 συνεργάτες της ανέπτυξαν τρεις εκθέσεις που χρησιμοποιούνται ως βάση για να βοηθήσουν τη βιομηχανία και τις ρυθμιστικές αρχές να κατανοήσουν καλύτερα τι σημαίνει βιώσιμο μέλλον.

Η πρώτη έκθεση προέρχεται από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ με συνεισφορές από το WBCSD και το Systemiq με τίτλο «Ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά μας: Μια πολιτική ερευνητικής ατζέντας για την κυκλικότητα του αυτοκινήτου». Αυτό το έργο αμφισβητεί ότι τα ισχύοντα ρυθμιστικά πλαίσια μπορούν να υποστηρίξουν την υψηλή κυκλικότητα. Η έκθεση κάνει έκκληση για ταχύτερη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, της υιοθέτησης τεχνολογίας χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, επιδοτήσεις διαχείρισης στο τέλος του κύκλου ζωής και κίνητρα για την υποστήριξη του μετασχηματισμού της βιομηχανίας.

Η δεύτερη έκθεση, με τίτλο «Αυξημένες Φιλοδοξίες: Ένας νέος χάρτης πορείας για την κυκλική οικονομία της αυτοκινητοβιομηχανίας», καθοδηγήθηκε από την Accenture Strategy και προτείνει ένα ολοκληρωμένο μελλοντικό πλαίσιο για την αύξηση τόσο των υλικών όσο και της απόδοσης κατά τη φάση της χρήσης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή η έκθεση, η οποία θα δημοσιευθεί τον Ιανουάριο, θα εξετάσει καινοτόμες προσεγγίσεις σε αναδυόμενα επιχειρηματικά μοντέλα για την ανακύκλωση υψηλής ποιότητας και τη χρήση μπαταρίας.

Ο τρίτος οδικός χάρτης ονομάζεται «Κοιτώντας μπροστά: Ένας ουσιαστικός οδικός χάρτης για το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων» θα δημοσιευθεί επίσης σύντομα και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την McKinsey & Co. Η έκθεση παρουσιάζει μια λεπτομερή προοπτική για το κόστος και τις τεχνολογικές επενδύσεις που απαιτούνται για τα «καθαρά» αυτοκίνητα.

Συλλογικά, αυτοί οι οδικοί χάρτες θέτουν τις βάσεις για αυτό που θα μπορούσε να ονομαστεί «πράσινη βιομηχανία». Αυτό το νέο μοντέλο βιομηχανοποίησης μπορεί να ανταποκριθεί στην επιτακτική ανάγκη καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής και να μειώσει δραματικά τους πόρους που καταναλώνονται και τα απόβλητα / εκπομπές που παράγοντα.

πηγηInsider.gr

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ