Τα φωτοβολταϊκά μπαίνουν ανάμεσα στις γραμμές των τρένων στην Ελβετία

Στη μικρή και πλούσια χώρα του βορρά μια νεοσύστατη εταιρεία ετοιμάζεται να στρώσει με ηλιακά πάνελ το χώρο ανάμεσα στις ράγες, χαρίζοντας δωρεάν ρεύμα στο δίκτυο.

Μια μικρή ελβετική start-up ανέπττυξε ένα μηχανικό σύστημα τοποθέτησης ηλιακών πάνελ 1 μέτρου, ανάμεσα στις ράγες, παρέχοντας δωρεάν ρεύμα, χωρίς να δυσχεραίνεται η κίνηση του τρένου. Σύμφωνα με τους εμπνευστές της καινοτομίας αυτής, τα πάνελ που τοποθετούνται εκεί θα προσφέρουν δωρεάν ρεύμα στο δίκτυο της τάξης της 1 TWh- επομένως σε χιλιάδες νοικοκυριά- χωρίς να προκαλούν οποιοδήποτε αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα (π.χ. καταστροφή εκτάσεων με δέντρα). Θεωρητικά, μπορούν να μπουν σε 5 χλμ του ελβετικού σιδηροδρομικού δικτύου και να εφαρμοστούν στους μισούς σιδηροδρόμους του κόσμου, εκτός από σύραγγες και σκοτεινά σημεία που δεν εκτίθενται στην ηλιοφάνεια.

 

 

Ειδικότερα, τα ηλιακά πάνελ εφαρμόζουν με μηχανικό τρόπο από ειδικό βαγόνι, το οποίο τα αφήνει να ξεδιπλωθούν ανάμεσα στις ράγες ενώ κινείται. Η καινοτομία είναι ότι μπορούν να αφαιρεθούν και να επανατοποθετηθούν, κάτι που μπορεί να χρειαστεί π.χ. σε περιπτώσεις συντήρησης του σιδηρόδρομου.

Η start up αναμένει το πράσινο φως, ώστε να τοποθετήσει το Μάιο τα ηλιακά πάνελ, ενώ στη συνέχεια σκέπτεται να επεκτείνει την εφαρμογή του συστήματος στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία.

 

 

Πόσο ασφαλές είναι το σύστημα;

 

 

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων, ένα τέτοιο σύστημα είναι μεν ενδιαφέρον, ωστόσο προκύπτουν ερωτήματα αναφορικά με την ασφάλειά του: Πόσο πιθανό είναι να προκληθούν μικρορωγμές πάνω στα πάνελ ή να πιάσουν φωτιά εξαιτίας μιας πυρκαγιάς σε κοντινή περιοχή; Η αντανάκλαση που δημιουργούν τα ηλιακά πάνελ θα δυσχεραίνει τη δουλειά του οδηγού; Η εταιρεία έχει απαντήσει ότι τα συγκεκριμένα πάνελ είναι πιο ανθεκτικά από τα συμβατικά, ενώ το μαύρο τους χρώμα και η χρήση φίλτρου για την αντανάκλαση μειώνουν οποιοδήποτε πρόβλημα ίσως έχουν οι οδηγοί. Τέλος, ενσωματωμένοι αισθητήρες εξασφαλίζουν ότι τα ηλιακά πάνελ λειτουργούν σωστά, ενώ ειδικές βούρτσες που θα τοποθετούνται στην άκρη του τρένου θα τα καθαρίζουν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ