Από την 1η Μαΐου 2021 τίθενται σε εφαρμογή σε επίπεδο καταναλωτή οι νέοι κανόνες της ΕΕ για την ενεργειακή σήμανση των οδικών ελαστικών, αναφορικά κυρίως με την αποδοτικότητα των καυσίμων, την ασφάλεια και την επίδοση θορύβου των νέων ελαστικών. Επικαιροποιώντας την ενεργειακή σήμανση που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά για τα ελαστικά αυτοκινήτων και βαν, οι νέοι κανόνες απαιτούν τα ελαστικά λεωφορείων και φορτηγών να φέρουν ετικέτα – και να διαθέτουν ένα νέο εικονόγραμμα, όπου χρειάζεται, για να υποδεικνύουν ποια ελαστικά είναι κατάλληλα για χρήση στο χιόνι ή σε ακραίες, παγωμένες συνθήκες
Η ετικέτα ακολουθεί το επιτυχημένο σύστημα ταξινόμησης με χρωματική κωδικοποίηση που χρησιμοποιείται για οικιακές συσκευές, όπως πλυντήρια πιάτων και ψυγεία, με 5 διαφορετικές κατηγορίες διαθέσιμες για αντίσταση κύλισης και για φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα (προσαρμοσμένο σε σχέση με την προηγούμενη κλίμακα 6 κατηγοριών). Καλύπτει επίσης 2 κατηγορίες εξωτερικού θορύβου, με ένδειξη της τιμής σε ντεσιμπέλ (dB).
Η ενεργειακή σήμανση έχει ως στόχο να βοηθήσει τους καταναλωτές να είναι καλύτερα ενημερωμένοι όταν αγοράζουν νέα ελαστικά. Η ένδειξη της αντίστασης κύλισης είναι ένας δείκτης της ενεργειακής απόδοσης του ελαστικού – προσφέροντας, έτσι, πιθανά οφέλη όσον αφορά τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και την επέκταση της απόστασης που μπορεί να καλυφθεί από τα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ των σημείων φόρτισης. Η μέτρηση των επιδόσεων πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα είναι μια προφανής μέτρηση της ασφάλειας, αλλά και ένα στοιχείο που δεν συμβαδίζει εύκολα με την αποτελεσματικότερη αντίσταση κύλισης.
Τα ελαστικά αυτοκινήτων και φορτηγών που φέρουν την παλιά ετικέτα μπορούν να συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι το τέλος του 2021, ώστε να εξαντληθούν αποθέματα ελαστικών που έχουν παραχθεί πριν από τον Μάιο του 2021.