Οι δημόσιες συγκοινωνίες του Γκέτεμποργκ δείχνουν τον δρόμο

ισωσ σε ενδιαφερουν

Τον δρόμο για μια πιο «πράσινη» ζωή δείχνουν οι κινήσεις του Γκέτεμποργκ, με τις δημόσιες μεταφορές της σκανδιναβικής πόλης να θεωρούνται από τους πρωτοπόρους των πράσινων μετακινήσεων.

Το 2011, πολύ πριν από την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη, οι δημοτικές αρχές της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Σουηδίας ξεκίνησαν ένα μεγαλόπνοο project, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030.

Στόχος αυτού το σχεδίου είναι η πλήρης αντικατάσταση του υφιστάμενου στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς με plug-in υβριδικά λεωφορεία, τα οποία θα φορτίζονται στους τερματικούς σταθμούς των λεωφορείων.

Μιλώντας στο 6ο Business Forum Ελλάδας – Σουηδίας, με κεντρικό θέμα τις βιώσιμες δημόσιες μεταφορές, ο Ρόγκερ Βανχμπέργκ, αντιπρόεδρος της Αρχής Δημόσιων Μεταφορών του Γκέτεμποργκ, παραδέχθηκε ότι δεν ήταν όλα εξ αρχής ρόδινα.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισαν κατά τον εξηλεκτρισμό των δημόσιων μεταφορών, όπως οι μεγάλες υποδομές που απαιτούνται, η διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο, καθώς και η θέση των αμαξοστασίων.

Σύμφωνα με τον ίδιο παρά τις πρώτες δυσκολίες, γρήγορα ήρθαν τα πρώτα οφέλη. «Ξεκινήσαμε από μία υφιστάμενη διαδρομή, οκτώ χιλιομέτρων, με μεγάλες ανηφόρες και κατηφόρες και στα δύο άκρα της διαδρομής δοκιμαστικά με τρία plug-in υβριδικά και σταθμούς φόρτισης στους δύο τερματικούς σταθμούς» επεσήμανε.

Ένα από τα πρώτα οφέλη αυτής της κίνησης ήταν η μείωση του θορύβου, κάτι το οποίο έγινε αμέσως αισθητό από τους κατοίκους της πόλης.

Παράλληλα, ο κ. Βανχμπέργκ ανέφερε πως δημιουργήθηκε μια νέα γραμμή, πλήρως ηλεκτρική, με επτά υβριδικά, ηλεκτρικά υβριδικά, και τρία αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία. Η γραμμή αυτή είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, καθώς η ικανοποίηση του επιβατικού κοινού έφθασε το 100%. «Ο κόσμος είχε την αίσθηση πως συμμετείχε σε κάτι νέο, κάτι πολύ ελκυστικό και κάτι καλό για την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την εμπειρία του, οι μεγάλες υποδομές και η διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο αποτελούν τις μεγάλες προκλήσεις στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού των δημόσιων μεταφορών, καθώς χωρίς αυτήν χρειάζεται πολύς χρόνος για να διορθωθεί το πρόβλημα.

Στην περίπτωση της Δυτικής Σουηδίας, μπορεί το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας να ήταν πολύ καλό, αλλά μεγάλη πρόκληση αποτέλεσε η θέση των αμαξοστασίων, ώστε να μην μετακινούνται τα λεωφορεία άδεια, όπως και η δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα αμαξοστάσια.

«Είναι σημαντικό να μην υποτιμήσει κανείς αυτές τις προκλήσεις, γιατί είναι αρκετά μεγάλες και θα χρειαστεί να αντιμετωπιστούν όλες, μία προς μία», κατέληξε ο κ. Βανχμπέργκ.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι:

  • Ιωάννης Γκόλιας, Πρόεδρος, ΟΑΣΑ
  • Marcin Seredynski, Head of Innovation and Research, E-Bus Competence Center, Λουξεμβούργο
  • Νίκος Καλικατζαράκης, Επικεφαλής Τομέα Ηλεκτροκίνησης, ΑΒΒ Ελλάδος
  • Εκπρόσωπος (TBC) από την Västtrafik, Gothenburg Public Transport Authority

Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος της «Καθημερινής», Αλεξάνδρα Κασσίμη.

europe 4 all

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Ο τελευταίος βιώσιμος πληθυσμός από μεσογειακούς χαμαιλέοντες στην Ελλάδα

Ο τελευταίος βιώσιμος πληθυσμός Μεσογειακού Χαμαιλέοντα (Chameleo chameleon) στην Ελλάδα επιβιώνει έως σήμερα στο νησί της Σάμου. Τις προηγούμενες δεκαετίες το είδος αυτό επιβίωνε...

O προϊστορικός κροκόδειλος περπατούσε στα πίσω πόδια

Πατημασιές που βρέθηκαν σε βράχο στη Νότια Κορέα παρέχουν στους επιστήμονες σοβαρές ενδείξεις για την ύπαρξη ενός προϊστορικού κροκόδειλου που περπατούσε στα πίσω πόδια. Είναι η πρώτη...

Άνδρας έσωσε σπάνια κουκουβάγια που βρήκε παγωμένη σε αυτοκινητόδρομο

Ένας κάτοικος του Ακτάου, βρήκε στη μέση ενός αυτοκινητόδρομου έναν σπάνιο Ευρασιατικό Μπούφο, που είχε παγώσει από το κρύο και του έσωσε τη ζωή. Ο...
Frezy Lac Cream e1589827104269

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

GumActivital e1589827214613