Πέντε λάθη που κάνουμε με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου

Το καλοκαίρι, το εσωτερικό του αυτοκινήτου, μπορεί να φτάσει τους 60 βαθμούς, αν το αφήσουμε σταθμευμένο κάτω από τον ήλιο. Από την άλλη οι συνήθειες μας έχουν αλλάξει με την πάροδο των ετών. Πριν τα αυτοκίνητα αποκτήσουν σύστημα κλιματισμού, πολλοί οδηγοί ξεκινούσαν βράδυ για μακρινές αποστάσεις, ώστε να μην τους πιάσει η ζέστη ή με τα παράθυρα κατεβασμένα ώστε να μπαίνει φρέσκος αέρας ακόμα και ζεστός ώστε να μειωθεί το αίσθημα ζέστης στην καμπίνα.

Τώρα όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Σύμφωνα με τη SEAT, χρειάζονται 3 χρόνια για την εξέλιξη του κλιματιστικού συστήματος κάθε νέου μοντέλου. Πλέον μέσω προγραμμάτων 3D, μελετάται η γεωμετρία των αεραγωγών και γίνονται εικονικές προσομοιώσεις ώστε να προβλεφθεί πως θα ρέει ο αέρας στην καμπίνα. Ωστόσο ακόμα κάνουμε λάθη κατά την χρήση του κλιματιστικού συστήματος. Ακολουθούν 5 από τα δημοφιλέστερα λάθη και μερικές συμβουλές για την ορθότερη χρήση του συστήματος:

1) Να ενεργοποιούμε τον κλιματισμό στο φουλ μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο: Το καλοκαίρι, το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που έχει μείνει παρκαρισμένο στον ήλιο μπορεί να φτάσει έως και τους 60 βαθμούς Κελσίου. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κατά 25 βαθμούς σε περίπου μισή ώρα αν ακολουθήσεουμε μερικές εύκολες οδηγίες. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι η ενεργοποίηση του κλιματισμού σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. “Ανοίξτε τις πόρτες και χαμηλώστε τα παράθυρα για ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό” είναι η πρώτη πρόταση που είπε ο Ángel Suárez, μηχανικός στο Τεχνικό Κέντρο SEAT. Με αυτή την απλή κίνηση μπορείτε “φυσικά να μειώσετε τη θερμοκρασία στο εσωτερικό”. Μόλις αεριστεί το αυτοκίνητο, μπορείτε να εισέλθετε, να κλείσετε τις πόρτες και τα παράθυρα και να ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό.

2) Κρατάμε την επιλογή ανακύκλωσης αέρα ενεργοποιημένη: Αυτό είναι ένα άλλο κλασικό λάθος που κάνουν οι άνθρωποι, γιατί διατηρώντας ενεργοποιημένο “κάνει τα παράθυρα να θολώνουν”. Αντ ‘αυτού, ο Suárez συνιστά την οδήγηση με την επιλογή Auto ενεργοποιημένη, έτσι ώστε “η ροή του αέρα να μπορεί να ρυθμιστεί πιο ομοιόμορφα και αποτελεσματικά.”

 

 

3) Δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό επειδή το πρωί έχει “ψύχρα”: Ανάλογα με το πού βρίσκεστε στην Ευρώπη, κάποια καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά. Παρόλα αυτά, είναι καλή ιδέα να “ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αν ρυθμίσετε τη θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα”, για να αποφύγετε το θόλωμα στα παράθυρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει ελαφρά.

 

4) Η λάθος τοποθέτηση που έχουν οι γρίλιες του αέρα: “Ανέβασε τον κλιματισμό, δεν νιώθω τίποτα”, είναι ένα αίτημα που γίνεται συχνά από τους επιβάτες το καλοκαίρι. Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα της SEAT, τις περισσότερες φορές “δεν πρόκειται για θερμοκρασία, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο”. Προκειμένου να επιτευχθεί ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα, “τα ακροφύσια πρέπει να δείχνουν προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων”. Με αυτή την απλή κίνηση “ο αέρας ρέει γύρω από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και φτάνει σε κάθε επιβάτη με συνέπεια”.

 

5) Αμέλεια συντήρησης: Όπως συμβαίνει και με το καύσιμο, τους τροχούς ή το υγρό φρένων, το σύστημα κλιματισμού στα αυτοκίνητα απαιτεί επίσης ειδική συντήρηση. Συνιστάται η αλλαγή των φίλτρων κάθε 15.000 ή 20.000 χιλ. για να “αποτρέψετε το μειωμένο ρυθμό ροής και έντασης”, προσθέτει ο Ángel Suárez.

Είναι σημαντικό να μην υποτιμάμε τις επιπτώσεις της υψηλής θερμοκρασίας όταν οδηγούμε το καλοκαίρι. Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα της SEAT, μια εσωτερική θερμοκρασία 35°C αναγκάζει τον οδηγό να αντιδρά 20% πιο αργά από ότι στους 25°C. Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με την οδήγηση με επίπεδο αλκοόλ στο αίμα περίπου 0,5g/l. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρούμε το χώρο των επιβατών δροσερό και καλά αεριζόμενο.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ